❄️ SALG : indtil -60% Opdag
shipping
Gratis levering på ordrer over 1,500 kr.
gift
En gave, der tilbydes fra køb
Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser

Forord

Disse generelle salgsbetingelser (i det følgende benævnt »generelle salgsbetingelser«) er indgået mellem : - på den ene side fysiske eller juridiske personer, der ønsker at foretage et køb via Snowleader-hjemmesiden, i det følgende benævnt »køberen«, og på den anden side selskabet Snowleader SAS, med en kapital på 863 860 euro, hvis hjemsted er 4 allée du Parmelan 74370 Epagny Metz-Tessy, Tlf: 0820 420 374 (gebyrpligtigt nummer), gratisnummer: 04 50 65 00 99, kontaktformular, fax: 04 50 60 07 34, registreret i handels- og selskabsregistret i Annecy under SIREN-nummer 507 679 025 og moms inden for Fællesskabet FR26 507 679 025, i det følgende benævnt »Snowleader«. Snowleader har NAF-kode 4764Z Detailhandel med sportsartikler i specialforretninger. Forlagsdirektøren er Thomas Rouault, administrerende direktør for Hohneck Company, som selv er formand for Snowleader.

Udbyder:
Alter Way, et selskab i Smile-gruppen
1 rue royale - Bât. D - 92210 Saint-Cloud
Kontakt: [email protected] - Website: alterway.fr
SAS med en kapital på 1 870 890 euro
RCS NANTERRE B 490 932 308 - APE n° 6420Z - VAT: FR55490932308

Formål og anvendelsesområde

Disse generelle salgsbetingelser har til formål at definere salgsbetingelserne mellem Snowleader og køberen. De gælder for alt salg af produkter, der tilbydes på Snowleader hjemmesiden, uanset om ordren er afgivet via telefon, fax, post, e-mail eller internet på en af følgende adresser, der ejes af Snowleader (i det følgende benævnt »hjemmesiden«): www.snowleader.fr, www.snowleader.eu, www.snowleader.be, www.snowleader.net, www.snowleader.org, www.snowleader.info, www.snowleader.biz, www.thereblochoncompany.com, www.thereblochoncompany.fr, www.snow-leader.fr, www.snow-leader.com, www.snowleader.co.uk/en, www.snowleader.ch, www.snowleader.at, www.snowleader.de, www.snowleader.es, www.snowleader.it, snowleader.nl, snowleader.dk, snowleader.se.

nødvendigvis, at køberen har læst og forstået disse generelle salgsbetingelser, inden ordren afgives, og at køberen accepterer hele deres indhold. Accept af disse generelle salgsbetingelser træder i kraft, når din ordre er bekræftet.

De generelle salgsbetingelser, der gælder, er dem, der er i kraft den dag, hvor ordren bekræftes af køberen. Snowleader forbeholder sig ret til når som helst og uden forudgående varsel at ændre de generelle salgsbetingelser, og ændringerne gælder derefter for alle ordrer, der følger efter denne ændring. Hjemmesiderne www.snowleader.co.uk, www.snowleader.be, www.snowleader.ch, www.snowleader.at, www.snowleader.de, www.snowleader.es, www.snowleader.it, snowleader.nl, snowleader.dk, snowleader.se er underlagt de samme generelle salgsbetingelser som hjemmesiden.

Enhver ændring af de generelle salgsbetingelser vil være genstand for en ny aftale, hver gang køber foretager et nyt køb.

Snowleader tilbud

2-1 Geografisk dækning

Produkter, der sælges online på hjemmesiden, leveres til de fleste lande. Det geografiske område, der dækkes af hvert salg, kan variere i henhold til distributionsaftalerne for hver af de anførte leverandører samt leveringsmetoder. Snowleader kan bruge »landefiltre« på hjemmesiden til at blokere ordrer fra lande, der ikke er omfattet af tilbuddet. På europæisk plan er destinationer, der kræver toldformaliteter, udelukket, såsom området Bàsingen, øen Helgoland, Jersey, Guernsey, Isle of Man, områderne Campione d'Italia og Livigno, De Kanariske Øer, Ceuta, Melilla, Færøerne, Grønland, Aland, Mount Athos og den nordlige del af Cypern.

2-2 Lager og tilgængelighed

De produkter, der tilbydes på hjemmesiden, er ledsaget af en nøjagtig tilgængelighed og leveringsdato. Disse oplysninger opdateres regelmæssigt. Et produkt, der er nævnt som »på lager«, findes på Snowleaders eget lager. Den faktiske tilgængelighed af et produkt kan variere hurtigt afhængigt af salget på hjemmesiden eller vores leverandørers lagerbeholdning af produkter (nogle produkter leveres på just-in-time-basis). Et produkt mærket »tilgængelig om x dage« betyder, at vi vil blive leveret inden for denne periode i arbejdsdage af vores leverandør, afhængigt af tilgængelighed fra vores leverandører. Fejl eller ændringer kan forekomme under særlige omstændigheder. Et produkt mærket »tilgængelig den XX/XX/XX« betyder, at vi modtager produktet på vores lager den pågældende dato. Denne dato svarer ikke til datoen for modtagelse af produktet i køberens hjem. Snowleader kan ikke holdes ansvarlig, hvis det vejledende tidspunkt for tilgængelighed af produktet/produkterne og deres levering ændres. I tilfælde af manglende tilgængelighed af et produkt, efter at ordren er afgivet, forpligter Snowleader sig til at kontakte køberen så hurtigt som muligt via telefon eller e-mail. Køber kan vælge at opretholde sin ordre uden det manglende produkt (i tilfælde af en ordre, der indeholder flere produkter) eller at annullere den. Snowleader gennemfører tilbagebetalingen ved at kreditere bankkontoen senest inden for fjorten (14) dage efter købers betaling.

2-3 Produktets egenskaber

De produkter, der udbydes til salg, er beskrevet og præsenteret så nøjagtigt som muligt. Snowleader kan dog ikke holdes ansvarlig for eventuelle fejl eller udeladelser i denne præsentation. Fotos er ikke kontraktligt bindende

2-4 Priser

Priserne på vores produkter er angivet i euro, inklusive alle franske afgifter, og er faste og endelige på snowleader.com's hjemmeside. 

Priserne på vores produkter er angivet i euro, inklusive alle belgiske afgifter, og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.be. 

Priserne på vores produkter er angivet i schweizerfranc, inklusive alle afgifter, og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.ch. 

Priserne på vores produkter er angivet i britiske pund, inklusive alle afgifter, og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.co.uk.

Priserne på vores produkter er angivet i euro inklusive alle tyske afgifter og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.de.

Priserne på vores produkter er angivet i euro, inklusive alle italienske skatter, og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.it

Priserne på vores produkter er angivet i euro, inklusive alle spanske skatter, og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.es

Priserne på vores produkter er angivet i euro, inklusive alle hollandske skatter, og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.nl 

Priserne på vores produkter er angivet i euro, inklusive alle østrigske skatter, og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.at.

Priserne på vores produkter er angivet i svenske kroner, inklusive alle svenske afgifter, og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.se

Priserne på vores produkter er angivet i danske kroner, inklusive alle afgifter, og er faste og endelige på hjemmesiden snowleader.dk.

 

De omfatter ikke forsendelses- og håndteringsomkostninger i forbindelse med købers ordre, som faktureres i tillæg og angives, før købers ordre bekræftes. 

Snowleader forbeholder sig ret til at ændre sine priser til enhver tid uden forudgående varsel. Produkterne faktureres til køberen på grundlag af de priser, der er registreret på det tidspunkt, hvor ordren bekræftes. Vi udfører regelmæssigt vedligeholdelsesarbejde på vores site. Det kan resultere i fejl i prissætningen. I så fald kan ordren ikke gennemføres, og vi vil kontakte dig for at annullere din ordre så hurtigt som muligt. Produkterne forbliver Snowleaders ejendom, indtil de er betalt fuldt ud. 

2-5 Eksportordrer og toldafgifter

Alle ordrer, der sendes uden for EU og de franske oversøiske departementer og territorier, vil automatisk blive faktureret eksklusive skat (undtagen Schweiz og Storbritannien). Importformaliteter, told og eventuelle afgifter i forbindelse med levering af en vare uden for Den Europæiske Union og til franske oversøiske departementer og territorier er udelukkende købers ansvar. De skal betales til de kompetente myndigheder i leveringslandet. Køber er eneansvarlig for at kontrollere, om de bestilte produkter kan importeres i henhold til lovgivningen i leveringslandet. Snowleader er ikke forpligtet til at kontrollere og informere køberen om de gældende toldafgifter og skatter. For at finde ud af mere om dem råder Snowleader køberen til at kontakte de kompetente myndigheder i sit land. Bemærk, at du ved at bestille på hjemmesiden anses for at være den officielle importør og er forpligtet til at overholde alle love og regler i det land, hvor du modtager varerne. Grænseoverskridende leverancer kan være genstand for åbning og inspektion af toldmyndighederne.

2-6 Logistikomkostninger

Snowleader forbeholder sig ret til at pålægge alle ordrer et logistikgebyr, hvis størrelse kan variere, og som ikke refunderes i tilfælde af returnering af ordren, uanset om den er hel eller delvis.

Sådan bestiller du

3-1 Betingelser for at afgive en ordre

Køberen skal have retsevne eller forældrenes tilladelse til at afgive en ordre på hjemmesiden.

3-2 Bestillingsprocedure

- Vælg varer, og læg dem i kurven 

- Bekræftelse af kurvens indhold 

- Identifikation på hjemmesiden, hvis kunden ikke allerede er identificeret 

- Valg af leveringsmetode 

- Valg af betalingsmetode og accept af GTS'en 

- Bekræftelse af betaling 

 

Køber kan afgive en ordre på internettet via hjemmesiden. De data, der kommunikeres af køberen og registreres af Snowleader under ordren, udgør beviset for transaktionerne mellem Snowleader og køberen. Klikket til bekræftelse efter udfyldelse af bestillingsformularen udgør en bekræftelse af købers bestilling og en forpligtelse til at betale. Dette bekræftelsesklik har bevisværdi, idet det forpligter kunden til at gennemføre ordreprocessen og endeligt bekræfter ordren. Ved at klikke på denne knap accepterer du uigenkaldeligt Snowleaders generelle salgsbetingelser og privatlivspolitik. Indgåelsen af kontrakten træder først i kraft, når Snowleader har sendt en e-mail, der bekræfter registreringen af ordren. Når ordren er registreret, vil en detaljeret faktura, der kan udskrives af køberen, være tilgængelig på hjemmesiden i afsnittet »Din konto«. Snowleader forbeholder sig retten til at afvise en levering eller til at honorere en ordre i tilfælde af, at køber ikke har betalt helt eller delvist for en tidligere ordre, eller i tilfælde af, at der stadig er en betalingstvist. 

Danske kunder kan kontakte Snowleader Customer Service på 03 244 31 58.

3-3 Behandling af ordrer

Alle ordrer, der afgives inden kl. 13.00 med Chronopost S2S eller DPD fra mandag til fredag (undtagen helligdage), forberedes og afsendes samme dag, hvis alle produkter er angivet som værende på lager og underlagt bekræftelse af betaling. Vi vil ikke være i stand til at levere om lørdagen for ordrer på lager, der er afgivet før kl. 13 om fredagen via DPD-transportøren. Ordrer, der afgives i weekenden, behandles den første arbejdsdag derefter. Leveringstiden gælder fra det tidspunkt, hvor pakkerne afhentes på vores lager. Vores logistikservice fungerer kun på hverdage.

Betaling

Snowleader tilbyder forskellige former for betaling. Bestillinger skal betales i schweizerfranc på snowleader.ch og i britiske pund på snowleader.co.uk. Bestillinger skal betales i svenske kroner på hjemmesiden snowleader.se og i danske kroner på hjemmesiden snowleader.dk. For alle de andre sider (snowleader.com, snowleader.be, snowleader.de, snowleader.at, snowleader.es, snowleader.it, snowleader.nl)  skal bestillingerne betales i euro. I nogle lande tilbyder vi kun betaling via Paypal. Betaling af den fulde pris forfalder på det tidspunkt, hvor ordren afgives af køberen, som forpligter sig til at betale den pris, der er fastsat for den eller de bestilte varer, herunder prisen på varerne samt porto og andre omkostninger til ordrebehandling. Som en del af kampen mod internetsvindel forbeholder Snowleader sig ret til at anmode om en fotokopi af et identitetskort og et bevis på adresse for enhver betaling.

4 -1 Betaling med kreditkort

Kun betaling med et af følgende kreditkort accepteres: CB, Visa, Eurocard, Mastercard, American Express. Kortet debiteres, når ordren bekræftes. Køberen garanterer Snowleader, at køber har de nødvendige tilladelser til at bruge betalingsmetoden med kort, når køber afgiver ordren. Snowleader bruger alle nødvendige midler til at sikre sikkerheden og fortroligheden af data, der overføres på hjemmesiden (herunder onlinebetaling) under de betingelser, der er angivet i fortrolighedspolitikken.

4-3 Betaling med Paypal

Paypal er en udbyder af betalingstjenester, der er specialiseret i at udstede elektroniske penge mellem køberen og en tredjepart. Paypal sikrer fortroligheden af købers bankoplysninger. Købers finansielle oplysninger videregives aldrig til os. PayPal krypterer og beskytter kortnummeret. Køber betaler online ved blot at indtaste sin e-mailadresse og adgangskode.

4-4 Betaling via bankoverførsel

Når du vælger bankoverførsel som betalingsmetode, vises vores RIB. Overførsler kan foretages i britiske pund på hjemmesiden snowleader.co.uk, i schweizerfranc på hjemmesiden snowleader.ch og i euro i andre lande. Vi afventer din betaling, før vi forbereder og sender din ordre. De bestilte produkter reserveres ved modtagelse af overførslen. Ved betaling med postanvisning eller bankoverførsel begynder leveringstiden først at løbe fra datoen for den faktiske modtagelse af din betaling. Vedlæg venligst dit ordrenummer sammen med din betaling. Ordren bekræftes først ved modtagelse af det fulde beløb. Internationale overførsler må ikke foretages med delte gebyrer eller gebyrer, der skal betales af modtageren, da vi ikke vil modtage hele det skyldige beløb.

Levering

Produkterne leveres til den leveringsadresse, der er angivet under bestillingsprocessen på de destinationer, der er nævnt i artikel 3 ovenfor. I tilfælde af fejl i formuleringen af koordinaterne kan Snowleader ikke holdes ansvarlig for den manglende mulighed for levering. I dette tilfælde vil omkostningerne til en ny levering blive båret af køberen og faktureret til deres faktiske omkostninger. Snowleader forpligter sig til at levere de bestilte varer så hurtigt som muligt afhængigt af den valgte leveringsmetode og tilgængeligheden af varerne. De leveringstider, der er angivet på hjemmesiden, er de sædvanlige gennemsnitstider og svarer til den samlede behandlings- og leveringstid. Når du bestiller flere produkter på samme tid, og forsendelsestiderne er forskellige, kan den faktiske forsendelsestid være den længste, da hele ordren forberedes, når alle de produkter, der udgør ordren, er på lager hos Snowleader. Levering anses for at have fundet sted, når produktet overdrages til køberen. Transportørens følgeseddel, dateret og underskrevet af køberen ved levering af ordren, udgør bevis for transport og levering. 

 

Efter et køb kan svenske kunder kontakte Snowleader Customer Service på følgende nummer: 03 244 31 58.

5 -1 Kontrol af pakkens tilstand ved levering

Snowleader anbefaler køberen at kontrollere indholdet, overensstemmelsen og tilstanden af pakken/pakkerne på leveringstidspunktet og i transportørens nærvær. I tilfælde af at køberen er i tvivl om tilstanden eller indholdet af hans/hendes pakke, skal køberen : - kontrollere de modtagne varers tilstand og tage præcise håndskrevne forbehold, dateret og underskrevet, og få buddet til at underskrive ved siden af dem; og udøve enhver regres med transportøren ved anbefalet brev med kvittering for modtagelse inden for ti (10) arbejdsdage efter modtagelse og sende en kopi til Snowleader. Når denne periode er udløbet, anses produktet for at være accepteret af køberen, som ikke længere kan påberåbe sig en leveringsfejl eller en åbenlys mangel. Den leverede pakke anses for at være kontrolleret og kan ikke længere anfægtes, når køberen eller en person, der er bemyndiget til at modtage pakken, har underskrevet følgesedlen. Snowleader kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig.

5-2 Forsinket levering

Hvis der opstår en forsinkelse i leveringen, eller hvis pakker går tabt af transportørerne, skal køberen underrette Snowleader via e-mail eller telefon inden for ti (10) dage efter modtagelse af ordrebekræftelsen via e-mail. Vi hjælper dig med at håndtere transportørerne. Til din information: Hvis der opstår et problem under leveringen, er der en lang undersøgelsesperiode. Det kan vare op til en måned.

5-3 Levering i tilfælde af fravær

Hvis modtageren er fraværende på leveringstidspunktet, efterlader transportøren et telefonkort på den leveringsadresse, som køberen har angivet. Ordren skal afhentes på den adresse og på den måde, som transportøren har angivet. Hvis ordren ikke afhentes inden for den tidsfrist, der er fastsat af transportøren, returneres ordren til Snowleader, som forbeholder sig ret til at refundere prisen, idet leveringsomkostningerne fortsat skal betales af køberen.

Opsamling i butikken

Produkter bestilt på hjemmesiden kan afhentes i en af Snowleader-butikkerne i Annecy, Lyon eller Chamonix. Denne afhentningsmetode kan vælges via siden for leveringsmetode i ordreprocessen. Der kan pålægges et leveringsgebyr på €3,99 for bestillinger af produkter, der ikke allerede er tilgængelige i butikken. Der sendes en e-mail til køberen, når pakken er klar til afhentning. Denne tid kan variere afhængigt af produktets tilgængelighed. For at hente dit produkt skal du blot bruge dit ordrenummer og legitimation.

Hvis kunden ikke er i stand til selv at afhente sin ordre, skal den person, der skal afhente pakken i kundens sted, fremvise kundens identitetsdokument (original eller kopi).

Fortrydelsesret

7-1 Betingelser for udøvelse af fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten anses for at være anvendt korrekt, hvis følgende betingelser er fuldt ud opfyldt:

- Fremgangsmåde

Du kan udøve din fortrydelsesret ved at underrette vores kundeserviceafdeling ved hjælp af vores kontaktformular, via onlinechat eller på telefon 03 244 31 58. Vores kundeservice sender dig en e-mail med bekræftelse på annullering og tilbagebetaling, når handlingen er udført. Hvis det er nødvendigt, vil vi give dig en fortrydelsesformular.

- Tidsbegrænsning

Køberen har en periode på tres (60) klare dage fra datoen for levering af produktet til at fremsætte en anmodning om returnering uden at skulle begrunde sine årsager. Når du har kontaktet kundeservice, har du fjorten (14) klare dage til at returnere varerne i deres oprindelige stand. Leveringstiden er angivet i kalenderdage.

- Produktets status

Produktet skal returneres i ny stand, korrekt beskyttet og i den originale, ubeskadigede emballage sammen med eventuelt tilbehør, brugsanvisning og dokumentation, der blev leveret på købstidspunktet. Bemærk, at de leverede produkter ikke må have været brugt i større omfang, end det er nødvendigt for at bedømme deres art, egenskaber og korrekte funktion. Hvis du har testet dem, beder vi dig om at fjerne alle spor efter deres brug.

- Undtagelser

Bemærk, at følgende varer ikke kan returneres eller ombyttes:

- personligt tilpassede produkter eller produkter, der er fremstillet i henhold til de specifikationer, som køberen har anmodet om. Borede og monterede ski, sælskind skåret til i størrelsen på forbrugerens udstyr, termoformede støvler...

- letfordærvelige og/eller uforseglede produkter som f.eks. fødevarer, solcreme og rengøringsprodukter af hensyn til hygiejne og sundhedsbeskyttelse.

Hvis en pakke returneres, skal kunden returnere hele pakken. Det er ikke muligt at returnere en enkelt del af pakken.

- Visse typer undertøj, f.eks. boxershorts, kan ikke returneres.

- I henhold til artikel L.221-28 i den franske forbrugerlovgivning kan fortrydelsesretten ikke udøves efter levering af PPE (sikkerhedsudstyr underlagt lovgivningen om personlige værnemidler), hvilket især omfatter seler, karabinhager, nedfiringsanordninger, stoppere, reb, stropper og alt sikkerheds- og sikringsudstyr til klatring og bjergbestigning.

7-2 Fremgangsmåde ved returnering

Køber skal logge ind på sin kundekonto i området Mine ordrer og vælge linjen for den ordre, der er berørt af returanmodningen. Hvis ordren overholder de tidsfrister, inden for hvilke en ordre kan returneres (se 7-1 Betingelser for udøvelse af fortrydelsesretten), er en knap »Lav en returnering« synlig og gør det muligt for kunden at få adgang til vores returstyringsmodul for at indtaste deres anmodning.

Ved at klikke på Lav en returnering kommer kunden til en side, der viser alle produkterne i ordren. Kunderne skal afkrydse de varer, de ønsker at returnere, og angive mængden, tilstanden af de(t) produkt(er), der returneres, og årsagen til returneringen. I det andet trin indtaster kunden den ønskede tilbagebetalingsmetode for returneringen. Når returanmodningen er godkendt, modtager kunden automatisk en e-mail med bekræftelse af returanmodningen, hvor kunden kan downloade den returformular, der skal lægges i pakken. Vi ville være taknemmelige, hvis kunderne kunne vedlægge den forberedelsesseddel, de har modtaget, sammen med deres ordre.

Hvis ordren er berettiget til automatisk udstedelse af en returlabel, vil denne også kunne downloades fra e-mailen med bekræftelse af returanmodningen. Denne label kan også downloades fra kundeområdet i detaljerne for den returnering, som kunden netop har indtastet. Den skal klæbes direkte på din pakke for at kunne returnere din vare gratis til vores logistikcenter.

Returnering til franske oversøiske områder og regioner og andre fremmede lande, der ikke er inkluderet i ovenstående liste, er for købers regning. Disse omkostninger anslås til højst 1.000 euro for de franske oversøiske områder og regioner. Det maksimale beløb for returporto til lande uden for de franske oversøiske departementer og territorier og det franske fastland er angivet på de dedikerede domænenavne (CH, BE, UK, DE, AT, ES, IT, NL, DK, SE) eller på vores internationale hjemmeside.

Personer, der har modtaget den forudbetalte transportlabel »DPD via Colissimo«, kan aflevere deres pakke på et posthus eller et udleveringssted. Du har det fulde ansvar for returnering af varerne, og enhver risiko i forbindelse med returnering af varerne (skader, tyveri, brud) bæres af køber. Snowleader kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle toldafgifter, som du måtte skulle betale for returnering og genforsendelse af pakken. Varer, der returneres franko, accepteres ikke. Når vi modtager din returpakke, kontrollerer vi, at din retur er i orden. Der accepteres ingen returnering, hvis de returnerede produkter er blevet synligt brugt eller beskadiget af køberen, og denne brug eller beskadigelse gør produkterne uegnede til salg. Hvis din returnering ikke kan accepteres, vil vi kontakte dig for at returnere produkterne for din regning.

Snowleader opkræver returporto for kunder, der ikke er medlemmer af vores loyalitetsprogram Snowleader Mountain Club, og hvis leveringsland for ordren er som følger: Kroatien, Estland, Frankrig, Finland, Grækenland, Ungarn, Irland, Litauen, Luxembourg, Malta, Holland, Polen, Portugal, Tjekkiet, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Sverige, Danmark. Du vil altid modtage en returlabel, så du kan returnere produkterne til os, men når din returnering behandles, vil omkostningerne til returporto blive fratrukket din tilbagebetaling. Returnering til franske oversøiske områder og regioner og andre fremmede lande, der ikke er inkluderet i ovenstående liste, er for købers regning. Disse omkostninger anslås til højst 1.000 euro for de franske oversøiske områder og regioner. Det maksimale beløb for returporto til lande uden for de franske oversøiske departementer og territorier og det franske fastland er angivet på de dedikerede domænenavne (CH, BE, UK, DE, AT, NL, IT, ES, DK, SE) eller på vores internationale hjemmeside.

7-3 Behandling af returneringer

Med forbehold for accept af returneringen refunderer Snowleader køberen fra den dato, hvor den er informeret om forbrugerens beslutning om at trække sig tilbage, og kan udskyde refusionen, indtil varerne er kommet tilbage, eller indtil forbrugeren har fremlagt bevis for afsendelse af varerne.

Tilbagebetalingen sker til den faktureringsadresse, der blev registreret, da køberen afgav ordren, og via det betalingsmiddel, der blev brugt til at betale for ordren. Bemærk, at Snowleader i henhold til artikel L.121-21-4 i lov nr. 2014-344 ikke er forpligtet til at refundere yderligere omkostninger i forbindelse med ekspreslevering. Snowleader refunderer de forsendelsesomkostninger
, som kunden har afholdt i forbindelse med returnering af sin ordre, hvis ordren returneres i sin helhed på grundlag af prisen for den billigste DPD-forsendelse. Bemærk: For at gøre brug af din fortrydelsesret beder vi dig om også at returnere varer, der tilbydes som en del af en kampagne.

Eftersalgsservice - juridiske garantier

8-1 Kontraktlig garanti

Køberen drager gratis fordel af den garanti, der gives af de forskellige producenter af hvert af produkterne. Snowleader kan ikke holdes ansvarlig for kundens misbrug og/eller intensive brug af artiklerne. Nedenfor finder du proceduren for et eventuelt krav i henhold til den kontraktlige garanti fra vores eftersalgsservice:

1- Vi beder dig om at sende os et billede, også selvom fejlen ikke er synlig, og en præcis beskrivelse af problemet ved hjælp af kontaktformularen. Indtast venligst dit ordrenummer

2- Vi sender dig en e-mail med en formular til anmodning om eftersalgsservice, som du skal vedlægge din forsendelse.

3- Send os selve produktet sammen med returdokumentet og en kopi af købsfakturaen.

4- Når vi modtager din pakke, videresender vi alle oplysninger til mærket.

5- Mærket vil foretage en detaljeret vurdering af produktet for at afgøre, om der er behov for eftersalgsservice. Dette sikrer, at fejlen ikke er et resultat af unormal brug af produktet.

6- Snowleader informerer dig om den beslutning, der er truffet af mærket VIGTIGT: Snowleader følger mærkets politik i tilfælde af eftersalgsservice. Hvis mærket reparerer eller bytter produktet, sender vi det tilbage til dig. Hvis mærket sender os en kreditnota, udsteder vi en kreditnota og under ingen omstændigheder en tilbagebetaling.

Til orientering er behandlingstiden for en eftersalgsservice 4 til 8 uger.

8-2 Juridiske garantier

Alle produkter, der tilbydes af Snowleader, er underlagt de juridiske garantier for overensstemmelse (artikel L.211-4 til L.211-14 i den franske forbrugerlovgivning) og skjulte fejl (artikel 1641 til 1649 i den franske borgerlige lovbog). For at gennemføre en af garantierne skal køberen kontakte Snowleader via kontaktformularen, pr. telefon på 03 244 31 58 eller pr. anbefalet brev med kvittering for modtagelse til følgende adresse: Snowleader 4 allée du Parmelan - 74370 Epagny Metz-Tessy, Frankrig.

Forbrugerne mindes om, at de i henhold til den juridiske garanti for overensstemmelse : - kan vælge mellem reparation eller udskiftning af varen, med forbehold af de omkostningsbetingelser, der er fastsat i artikel L. 211-9 i den franske forbrugerlovgivning; - ikke behøver at bevise eksistensen af en manglende overensstemmelse i varen i løbet af de seks måneder efter levering af varen.

Denne periode forlænges til 24 måneder fra den 18. marts 2016, undtagen for brugte varer. Den juridiske overensstemmelsesgaranti gælder uafhængigt af enhver kommerciel garanti, der måtte dække dine varer. Forbrugerne mindes om, at de kan beslutte at påberåbe sig garantien mod skjulte fejl i den solgte vare i henhold til artikel 1641 i den franske civillovbog, og at de i dette tilfælde kan vælge mellem at ophæve salget eller reducere salgsprisen i overensstemmelse med artikel 1644 i den franske civillovbog.

8-3 Undtagelse

De kontraktlige garantier dækker ikke: - unormal eller ukorrekt brug af produkterne. De dækker heller ikke defekter og deres konsekvenser som følge af brug, der ikke er i overensstemmelse med den brug, som produktet er beregnet til, - defekter og deres konsekvenser som følge af enhver ekstern årsag.

Forbehold for ejerskab

Alle ordrer forbliver Snowleaders ejendom, indtil den endelige og fulde betaling af sidstnævnte er foretaget af køberen. Risikoen for tab og forringelse overgår til køberen, så snart pakken er overdraget til køberen eller en tredjepart udpeget af køberen.

Beskyttelse af personlige data

De oplysninger, som Snowleader anmoder om, er afgørende for administrationen af købers ordre (behandling og levering af ordrer, udarbejdelse af fakturaer). Undladelse heraf kan forringe eller forhindre levering af den service eller det produkt, som køberen har anmodet om. Snowleader sikrer sin fortrolighed og sikkerhed i overensstemmelse med kravene i den generelle forordning nr. 2016/679 om databeskyttelse (»RGPD«) af 27. april 2016. For at finde ud af mere har Snowleader gjort sin privatlivspolitik tilgængelig på hjemmesiden.

Afhængigt af det valg, som køberen foretager, når han opretter eller ændrer sin konto, kan han modtage oplysninger og kommercielle tilbud fra Snowleader og andre virksomheder. Køberen kan til enhver tid beslutte ikke at modtage disse oplysninger og kommercielle tilbud fra Snowleader, enten ved at ændre sit valg på hjemmesiden i afsnittet »Din konto« eller ved at angive sin anmodning via e-mail ved hjælp af kontaktformularen på hjemmesiden.

Købers oplysninger, som kan indeholde personoplysninger, kan overføres til Snowleaders tjenesteudbydere og partnere med henblik på at betale for ordrer, dirigere ordrer, sikre hjemmesidens sikkerhed, overholde juridiske og lovgivningsmæssige forpligtelser og forbedre og personalisere de tjenester, der tilbydes køber på hjemmesiden. Hvis du vil vide mere, kan du besøge vores side om cookies.

Snowleader behandler udelukkende købernes telefonnumre med henblik på at spore eller returnere ordrer. I henhold til artikel L. 223-2 i den franske forbrugerlovgivning, som gælder, selv om en professionel ikke henvender sig til de indsamlede numre, informerer Snowleader dig om din ret til at registrere dig på indsigelseslisten for telefonisk henvendelse på hjemmesiden www.bloctel.gouv.fr. Registreringen er gratis og gælder i tre år. Under alle omstændigheder bruger Snowleader ikke dit telefonnummer til prospektering eller opsøgende arbejde.

Immateriel ejendom

Alle tekster, fotos, kommentarer, værker, illustrationer og billeder, der gengives på hjemmesiden, er Snowleaders ejendom. Derfor er det formelt forbudt at reproducere, downloade, kopiere eller udnytte dem, selv delvist, til kommercielle formål overalt i verden uden forudgående aftale med Snowleader.

Hæftelse

De produkter, der tilbydes på hjemmesiden, er i overensstemmelse med gældende fransk lovgivning og standarder. Snowleader kan ikke holdes ansvarlig for manglende udførelse eller dårlig udførelse af kontrakten indgået mellem parterne i tilfælde af force majeure, forekomst af en kendsgerning, der kan tilskrives køberen eller enhver ulempe, forudsigelig og uoverstigelig skade, der er forbundet med brugen af internettet. Snowleader kan ikke holdes ansvarlig for indirekte skader, der måtte opstå som følge af køb af produkter.

De fotografier, grafikker og beskrivelser, der ledsager produkterne, er ikke kontraktlige, og Snowleader kan ikke holdes ansvarlig for dem. Da hjemmesiden hostes af en ekstern tjenesteudbyder, kan Snowleader ikke holdes ansvarlig for eventuelle afbrydelser af hjemmesidens service, forekomsten af fejl, unøjagtigheder eller udeladelser vedrørende de oplysninger, der er tilgængelige på hjemmesiden, eller for eventuelle skader som følge af svigagtig indtrængen af en tredjepart, der har ændret oplysningerne på hjemmesiden. I alle faser af adgang til hjemmesiden, konsultation, udfyldelse af formularer, afgivelse af ordrer, levering af varer eller enhver anden service har Snowleader kun en forpligtelse til midler.

Derfor kan Snowleader ikke holdes ansvarlig for eventuelle ulemper eller skader, der er forbundet med brugen af internetnetværket (tab af data, filer ...) og helt uden for den omhu og de forholdsregler, der er taget af Snowleader. Snowleader påtager sig intet ansvar for indholdet af de hjemmesider, som hyperlinks kan føre til fra dets egen hjemmeside, da det ikke har nogen kontrol over deres indhold.

Gældende lov, bilæggelse af tvister

Disse generelle salgsbetingelser skal udføres og fortolkes i overensstemmelse med fransk lov. I tilfælde af en tvist vil parterne forsøge at nå til enighed i mindelighed, før der tages retslige skridt. Kontakt vores kundeserviceafdeling via kontaktformularen eller på telefon 03 244 31 58. Vores rådgivere er tilgængelige mandag til fredag fra kl. 9.00 til 18.00 lokal fransk tid (GMT+1).

Europa-Kommissionens platform for udenretslig tvistbilæggelse: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Betroet Google handelspartner

Snowleader er en af de pålidelige forhandlere, der er opført af Google. Dette mærke tildeles hjemmesider, der leverer en fremragende servicekvalitet til deres kunder (kvalitet af kundeservice, leveringstider for ordrer osv.). Google er også forpligtet til at hjælpe dig med at løse eventuelle problemer i forbindelse med din ordre og garanterer dine køb op til en værdi af 1.000 euro. Besøg Googles dedikerede side for at finde ud af mere.

Loyalitetsprogram

Snowleader-loyalitetsprogrammet er udviklet og administreret af Snowleader SAS. Disse vilkår og betingelser beskriver betingelserne for at deltage i vores loyalitetsprogram, som giver dig mulighed for at optjene loyalitets-euroer og drage fordel af fordele.

16-1 Deltagelse i programmet

Loyalitetsprogrammet aktiveres automatisk, når du foretager dit første køb på Snowleader. Køberen behøver ikke at registrere sig eller afgive personlige oplysninger for at deltage i programmet. Deltagelse i loyalitetsprogrammet indebærer accept af de e-mails, der er knyttet til programmet (pointsaldo, udløb af point, kommerciel drift knyttet til loyalitetspoint). Det gratis Snowleader loyalitetsprogram gælder på ubestemt tid. Hvert loyalitetsprogram er knyttet til en unik køberkonto. De akkumulerede loyalitetseuroer er derfor personlige og må under ingen omstændigheder overdrages, sælges til nogen eller bruges til andre formål end dem, der er tiltænkt af Snowleader. En kunde kan ikke være medlem af både Premium- og Snowleader Mountain Club programmet.

Klassiske kunder

Kunder, der har brugt mindre end 4.000 kr. i løbet af de sidste 12 måneder (rullende år), er kendt som »Classic« kunder. De kan optjene loyalitets-euro, som de kan bruge på deres næste ordre. De optjente loyalitets-euro svarer til 2 % af ordrebeløbet*.

"Sikker" kunder

Kunder, der har brugt mere end 4.000 kr. i løbet af de sidste 12 måneder (rullende år), er kendt som »Tilflugt«-kunder. De kan optjene loyalitets-euro, som de kan bruge på deres næste ordre. De optjente loyalitets-euro svarer til 3 % af ordrebeløbet*.

"Base camp" kunder

Kunder, der har brugt mere end 7.500 kr. i løbet af de sidste 12 måneder (rullende år), kaldes »Base camp«-kunder. De kan optjene loyalitets-euro, som de kan bruge på deres næste ordre. De optjente loyalitets-euro svarer til 4 % af ordrebeløbet*.

"Sommet" kunder

Kunder, der har brugt mere end 15.000 kr. i løbet af de sidste 12 måneder (rullende år), kaldes »Bjergtop« kunder. De kan optjene loyalitets-euro, som de kan bruge på deres næste ordre. De optjente loyalitets-euro svarer til 5 % af ordrebeløbet*.


Kundens status opdateres, hver gang det beløb, de har brugt på Snowleader hjemmesiden i løbet af de sidste 12 rullende måneder, falder under eller overstiger en tærskel (<4.000kr >4.000kr >7.500kr >15.000kr).


*Antallet af optjente loyalitetseuroer er baseret på beløbet for dine køb, eksklusive leveringsomkostninger, og rundes ned til nærmeste 0,25 kr.

16-2 Fordele forbundet med loyalitetsprogrammer

Classic kunde

- 2% af din ordre i loyalitets-euro

"Tilflugt" kunde

- 3 % af din ordre i loyalitets-euro
- en kampagnekode på 10 %, der er gyldig, så længe din "Tilflugt" kunde er gyldig.
- 24 timers levering fra 179 kr.
- 100 dages returret

"Base camp" kunder

- 4 % af din ordre i loyalitets-euro
 - en ekstra 10 % kampagnekode, der er gyldig, så længe din Base Camp-status er gyldig...
- 24 timers levering fra 149 kr.
 - 100 dages returret

"Bjergtop" kunder

- 5 % af din ordre i loyalitets-euro
 - yderligere 10 % kampagnekode, der er gyldig, så længe din "Bjergtop" kunde-status er gyldig.
- 24 timers levering fra 129 kr.
- 100 dages returret
- gratis personalisering af et par indlægssåler i snowleader

16-3 Opnåelse og brug af loyalitetspoint

Optjen loyalitets-euroer

Snowleaders loyalitetsprogrammer giver dig mulighed for at samle loyalitetspoint ved hvert køb, hvilket giver dig ret til rabatter, der er gyldige på følgende ordre, der er afgivet på hjemmesiden

De akkumulerede loyalitetspoint svarer til en procentdel af ordren: 2 % for Classic, 3 % for "Tilflugt", 4 % for "Base camp" og 5 % for "Bjergtop". Loyalitetspoint krediteres, når ordren er afsendt. Køberen kan samle loyalitetspoint selv i udsalgsperioder.

I tilfælde af tilbagebetaling af varer (herunder gavekort) trækkes de point, der er erhvervet for produkterne, fra loyalitetskontoen.

Brug venligst kontaktformularen til alle saldokrav.

Brug dine loyalitetspoint

Loyalitetspoint kan bruges når som helst. Det eneste, du skal gøre, er at sætte kryds ved »brug mine loyalitetspoint« i din indkøbskurv, eller når du vælger betalingsmetode i købskanalen. Loyalitetspoint debiteres automatisk, når de er blevet brugt (»ordrebekræftelse«).

Loyalitetspoint kan ikke ombyttes eller deles og kan ikke refunderes i kontanter. Loyalitetspoint er gyldige i et år fra sidste købsdato. Efter denne dato kan køberen ikke længere bruge dem. De vil dog modtage en e-mail med besked om, at deres loyalitetspoint er udløbet. Køber kan til enhver tid tjekke sin saldo på Min konto under overskriften »Dine fordele/læs mere«. Her kan de afmelde meddelelser om saldoer og udløb af loyalitets-euroer.

For at drage fordel af loyalitetspoint skal ordresaldoen være på mindst 1 kr. Hvis ordrebeløbet er mindre end antallet af loyalitetspoint. Det resterende antal loyalitetspoint krediteres købers konto. Hvis ordrebeløbet er mindre end én krone mindre end antallet af loyalitetspoint, tæller forskellen i kroner og øre som ét ekstra loyalitetspoint. Eksempel: Jeg har 10 loyalitetspoint. Hvis jeg bestiller for 9,80 kr, bliver der trukket 10 kr fra min loyalitetskonto.

16-4 Tilbagetrækning/ændring af programmet

I tilfælde af overtrædelse af disse generelle betingelser, enhver misbrug eller svigagtig brug af de fordele, der tilbydes af programmet, enhver adfærd, der skader Snowleader virksomhedens interesser, enhver forfalskning af de oplysninger, der overføres af en køber eller af en tredjepart, der handler på vegne af en køber, vil automatisk føre til afregistrering af den nævnte kunde, annullering af hans loyalitetseuro og/eller af de fordele, han ville have opnået uden kompensation af nogen art og uden forudgående information.

I tilfælde af et endeligt stop af programmet eller en ændring af kortniveauet vil køberne blive informeret via post eller e-mail, og ingen køber vil være i stand til at udøve nogen form for regres mod Snowleader af nogen som helst grund. Ingen ændring eller sletning vil berettige køberen til erstatning. I tilfælde af lukning af programmet forbeholder Snowleader sig ret til at slette alle loyalitetspoint og fordele uden nogen form for kompensation til køberen.

16-5 Hæftelse

Snowleader-virksomheden fralægger sig ethvert ansvar for de direkte eller indirekte konsekvenser af eventuelle uregelmæssigheder og/eller funktionsfejl i forbindelse med Snowleader loyalitetsprogrammerne, uanset årsagen. Snowleader vil dog gøre sit yderste for at sikre, at alle medlemmer bevarer fordelen ved deres akkumulerede point i tilfælde af et problem. I tilfælde af uenighed om antallet af akkumulerede point er det kun oplysningerne i Snowleader databasen, der anses for at være autentiske.

16-6 Gældende lov

Det er aftalt, at gældende lov er fransk lov.

Blog

Snowleader har sin egen blog, som kan tilgås på https://blog.snowleader.com/. Besøgende på bloggen kan skrive kommentarer. Disse kommentarer er forfatternes ansvar, de er underlagt moderationsregler, og Snowleader indsamler og behandler personoplysninger i den forbindelse.

Konkurrencer

Alle konkurrencer arrangeret af Snowleader og/eller dets partnere er underlagt særlige konkurrenceregler, der er tilgængelige på separate sider.

Sponsorater

Sponsorat giver en Snowleader kunde mulighed for at invitere venner via deres e-mailadresse til at oprette en konto på hjemmesiden og afgive en ordre, samtidig med at de får fordele i form af gavekort.

Sponsoren:

Sponsoren kan invitere så mange venner, han eller hun vil, den eneste betingelse er, at de endnu ikke har afgivet en ordre på Snowleader. For hver første ordre, der afgives af en sponsor, modtager sponsoren en gavekortkode på 10 kr. 30 dage efter, at ordren er sendt. Denne kode kan kun bruges til et mindste ordrebeløb på 50 kr. på sponsorens konto i højst 4 måneder efter modtagelse af koden.

Den spomsorerede:

Sponsoren modtager en kode til et gavekort på 10 kr. umiddelbart efter sponsorens invitation. Denne kode kan kun bruges til et mindste ordrebeløb på 50 kr. på kontoen med den e-mailadresse, der er angivet af sponsoren, i højst 4 måneder efter modtagelse af koden.